Endodòncia

El nervi o polpa es troba a l’interior de la dent i a vegades es pot veure afectat degut a una càries molt profunda, un traumatisme o malaltia periodontal. Quan una dent comença a donar molèsties, hem de fer les comprovacions a través una radiografia periapical (en la mateixa clínica) per veure si és necessari fer una endodòncia, coneguda com “matar el nervi”. Aquest tractament es realitza per tal de poder mantenir la dent a la boca i no haver de realitzar una extracció.

Quan necessitem una endodòncia?

Quan la polpa, popularment coneguda com nervi, està afectada de forma irreversible per càries profundes, traumatismes o lesions endoperiodontals. En aquests casos, la dent pot tornar-se sensible al fred, la calor o la masticació. El dolor pot ser intermitent o constant. De vegades, la dent pot canviar de color o pot aparèixer un flemó o fístula.

No és un tractament dolorós ja que avui en dia tenim anestèsics locals molt eficaços. Pot ocasionar alguna molèstia en els dies posteriors, però això ens marxarà amb un tractament analgèsic.

endodoncia

ALERTA! Si detectem un flemó és urgent acudir al dentista i aquell mateix dia NO es realitzarà l’endodòncia, sinó que es donarà primer un tractament antibiòtic, i quan remeti la infecció podrem intervenir per a donar solució al problema.

Com acaba un tractament endodòntic?

El dia de l’endodòncia, es posa un empast provisional amb medicament per tal de protegir el canal on abans hi havia la polpa. Al cap d’uns dies es farà una reconstrucció de la dent amb el que anomenem un post per a reforçar-la i la prepararem per a posar-hi una corona que l’acabi de protegir i així tenir una salut dental òptima. Acabem de salvar una dent!

Alerta! És important no ajornar massa la reconstrucció de la dent ja que mentre no ho fem, aquesta es troba totalment desprotegida!